ممنوعیت کاشت درخت توت

ممنوعیت کاشت درخت توت

شهرداری منطقه 10 تهران اعلام کرد درختان توت تهران در حوزه خود را با گونه‌های دیگر جایگزین خواهد کرد. این شهرداری از ممنوعیت کاشت درخت توت و جایگزینی آن با سایر گونه‌های کم‌آفت از جمله زیتون‌تلخ و آبشار‌طلا برای پیشگیری از شیوع آفت سفید بالک خبر داد! اما ای کاش در همه شهرهای دیگر کشور رسم کاشت درخت توت به خصوص در پیاده‌روها به دلایل زیر منتفی شود :
1 – آلودگی و کثیف شدن خیابان‌ها و پیاده‌روها و خودروها به دلیل ریزش میوه توت
2 – جذب حشرات موذی به خصوص در فصل گرم تابستان و تجمع این حشرات در مناطق مسکونی پیرامون این درخت‌ها
3 – شیوع و افزایش بیماریهای روده‌ای در فصل‌های گرم سال به دلیل خوردن میوه توت توسط رهگذران به خصوص کودکان ( نشستن گرد و غبار آلوده و سموم ناشی از سوخت خودروها، این میوه به ظاهر شیرین را تبدیل به یک خوردنی سمی در شهرهای بزرگ کرده است. )
4 – رشد سریع ریشه این درخت و آسیب جدی به پیاده‌روها که برآمدگی پیاده‌روهای پیرامون این درخت جای تامل دارد و هزینه مضاعفی بر دوش شهرداریها و البته شهروندان دارد.
در مجموع ای کاش شهرداری‌ها برای کاشت نهال درختان در پیاده‌روها قوانین قابل اجرایی داشته باشند تا هر کسی به صورت شخصی اجازه نداشته باشد در پیاده‌روها هر گونه نهالی که خواست بکارد! بارها مشاهده شده است که کاشت یک درخت بدون ضابطه منجمله همین درخت توت برای سایر ساکنین مجاور آن دردسرهایی به بار آورده است، به خصوص جلوی آپارتمان‌ها.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
error: Content is protected !!
Scroll to Top